Ja, nästan alla smörgåsar jag fotat ser ju likadana ut på bild. Men låt er inte luras. Den här har ni läst om i tidningen, och jag hävdar att den i skrivande stund är Stockholms Bästa Smörgås. Supertunnt skivad porchetta, en vitsig "surkål-slaw", rostade pumparfrön mellan bröd från Blooms. Orginell kombination det där. Föredömligt välfylld, lite mycket bröd men en sensation i smörgåsstockholm, inget annat.
Sereras i lobbyn på Cajsa Wargs St. Eriksplan.
Åt idag. Blev ej besviken. Även om surkålsslawen var slut och jag fick nån piffig örtfetaoströra och "lyxig" balsamico istället. När du slutar vara prickig ska vi inta varsin under höstsolen uppe på berget i vasaparken.
SvaraRadera/Rober